رشد 13 درصدی ارزش بازار بورس تهران در سال 1390
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از بورس اوراق بهادار تهران،' حسن قالیباف اصل' در جلسه مشتركی كه با سرمایه گذاران بازار سرمایه برگزار كرد، گفت: حضور و تلاش یك ساله سرمایه گذاران و تمامی فعالان بازار سرمایه در بورس قابل تقدیر است و این امر جایگاه بازار سرمایه را ارتقاء می بخشد.

وی ادامه داد: به طور كلی تورم در بازارهایی حكم فرما می شود كه مردم پول هایشان را موقتاً به آن منتقل می كنند. در بازارهای رقیب مثل سكه، ارز، طلا و مسكن ریسك بالا امكان از بین رفتن دارایی ها را افزایش می دهد و ممكن است فرد در یك لحظه كل دارایی خود را از دست بدهد. بر همین اساس نوسان بالا در بازارهای موازی قدرت پیش بینی را برای سرمایه گذاران كم می كند.

مدیرعامل بورس تهران با اشاره به اینكه در طول سال گذشته یكسری از وجوه نقد به دلیل سرمایه گذاری در بازارهای رقیب موقتاً از بورس خارج شده است، افزود: با وجود این اتفاقات وضعیت بورس در سال 90 خوب بوده است .

وی با بیان اینكه بازار سرمایه توانمندی های لازم برای سودآوری شركت ها را دارد، گفت: امسال 20 درصد سود صنایع افزایش پیدا كرد، اما قیمت سهام بالا نرفته است.شاخص سود( P/E ) در بازار افت پیدا كرده كه این امر به عنوان یك پتانسیل رشد برای سال های آینده به حساب می آید. امسال ارزش اسمی بازار حدود 11 هزار میلیارد تومان افزایش داشته و از 34 هزار میلیارد تومان به 44 هزار میلیارد تومان رسیده است.

قالیباف اصل با اشاره به اینكه با عرضه سهام شركت كارت اعتباری ایران كیش تعداد شركت های پذیرفته و عرضه شده در بورس به 8 شركت می رسد ، اظهار داشت : امسال توانستیم شركت های بزرگی همچون نفت و گاز پارسیان را با موفقیت وارد بازار سرمایه كنیم . همچنین برنامه داریم در سال آینده 15 شركت دیگر را در بورس پذیرش كنیم.

مدیرعامل بورس و اوراق بهادار گفت: پذیرش اوراق بدهی در بورس برنامه امسال بازار سرمایه بود، اما به دلیل عدم جذابیت سود اوراق مشاركت به سال آینده موكول شد، مقرر شده كه سال آینده با جدیت این بحث پیگیری شود. همچنین برای پذیرش حدود 15 اوراق مشاركت در بورس برنامه ریزی شده است.

قالیباف اصل یادآور شد: در بازار سرمایه دو نوع اوراق صكوك پیش بینی شده كه می تواند ابزار مالی جذابی برای سرمایه گذاران قلمداد شود.

وی با اشاره به رشد حجم تعداد افزایش سرمایه شركت ها افزود: امسال جایگاه بازار سرمایه برای تامین مالی شركت ها برجسته تر شد و این امر در معادلات اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است.

سخنگوی شركت بورس و اوراق بهادار با توجه به دو نرخی شدن نرخ ارز و تفاوت نرخ ارز مرجع بانك مركزی با نرخ بازار غیر رسمی آن و مشكلاتی كه ممكن بود برای صادركنندگان ایجاد شود، تصریح كرد: دولت قصد دارد در این زمینه از بازارسرمایه استفاده كند چون بازار سرمایه می تواند بر شفافیت، جذابیت و رقابتی تر شدن بازار ارز كمك كند.

وی درخصوص وضعیت فعلی بازارسرمایه گفت: بورس در مقایسه با سال های گذشته بهتر شده و متغیرهایی كه در بازار سرمایه اثر گذار است كنترل می شود.

اقتصام** 9141 **1561





:: برچسب‌ها: جشنواره , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: